۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چینی‌ها به دنبال رقابت با تسلا | رونمایی از سدان برقی ET۵

  • کد خبر: ۹۳۷۶۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
چینی‌ها به دنبال رقابت با تسلا | رونمایی از سدان برقی ET۵
استارت‌آپ چینی نیو با ساخت خودرو ET۵ می‌خواهد حضوری پررنگ در بازار خودرو‌های الکتریکی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، استارت‌آپ چینی «نیو» مدتی پیش از ششمین خودرو خود رونمایی کرد. این سدان برقی ET۵ نام دارد و مثل مدل قبلی این خودروساز، یعنی ET۷ از بدنه‌ای بسیار سیال و آیرودینامیک برخوردار است. با توجه به ویژگی‌ها و ابعاد، این خودرو رقیب مستقیم تسلا مدل ۳ به شمار می‌رود. شتاب ۴.۳ ثانیه‌ای و برد حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر در قوی‌ترین نسخه، از مشخصات کلیدی ET۵ است.

از نظر نمای بیرونی باید گفت نیو ET۵ بسیار شبیه به ET۷ طراحی شده و تنها در برخی جزئیات بدنه تفاوت‌هایی با آن دارد. این خودرو از لحاظ چراغ‌های اصلی و سپر جلو کمی متفاوت‌تر از برادر خود است و شکاف موجود در طرفین سپر آن بزرگ‌تر است. در نمای عقب هم چینش اجزا کمابیش مشابه است، اما صندوق ET۵ بیرون‌زدگی کمتری دارد.

در داخل کابین با فضای بسیار آشنایی روبه‌رو هستیم، زیرا طراحی و چیدمان همه اجزا بسیار مشابه دیگر خودرو‌های برقی است. طبق روال این روز‌ها در نیو ET۵ نیز تعداد دکمه‌های فیزیکی بسیار کم است و بیشتر امکانات با استفاده از نمایشگر لمسی سیستم اینفوتینمنت کنترل و مدیریت می‌شوند. این نمایشگر عمودی ابعاد بسیار بزرگی دارد و داشبورد را به کنسول میانی متصل می‌کند.

در پشت فرمان این خودرو هم از یک نمایشگر بزرگ برای ارائه اطلاعات موردنیاز راننده استفاده شده است. نورپردازی زیبا با پشتیبانی از ۲۵۶ رنگ و سیستم صوتی با پشتیبانی از دالبی اتموس ۷.۱.۴ از دیگر ویژگی‌های مهم کابین این محصول هستند.

در کنار این‌ها، شرکت نیو روی قابلیتی اختصاصی به نام PanoCinema مانور زیادی می‌دهد. این قابلیت که با همکاری شرکت NREAL توسعه یافته، به کمک فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کابین خودرو را به یک فضای کاملا دیجیتال پانورامیک و فراگیر تبدیل می‌کند. برای استفاده از این قابلیت عینک‌های مخصوصی هم طراحی شده است.

از نظر مشخصات فنی هم نیو ET۵ به یک پیش‌رانه دوموتوره مجهز و با ۳ باتری مختلف قابل انتخاب است. این پیش‌رانه در مجموع ۴۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. باتری‌ها هم در ۳ نسخه ۷۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلو وات ساعتی موجود هستند. نیو ادعا می‌کند ET۵ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند تنها ۴.۳ ثانیه زمان است.

به گفته این استارت‌آپ چینی نسخه پایه این خودرو با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی قادر است تا ۳۴۱ مایل یا ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم برای مدل‌های مجهز به باتری ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعتی به ترتیب ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

برای این سدان الکتریکی قیمتی برابر با ۳۲۸ هزار یوان تعیین شده که با نرخ روز ارز معادل ۵۱ هزار و ۵۰۰ دلار یا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->